Закон Божий
Към родителя
За децата е необходимо да разберат, че Бог иска да го обичаме, почитаме, да Го прославяме, хвалим и да правим добрини на другите. Библейски начин на поведение може да се постигне чрез общуване с Бога и четене на Библията. Грехът е основната причина човек да попадне под властта на Сатана, който започва да управлява неговия живот, начин на мислене и постъпки.
Как да изграждаме библейските ценности?
- Прочетете на децата книгата Битие 1:1: “В началото Бог”, обяснявайки, че Той съществува преди всичко останало;
- Ежедевно посочвайте към Божието творение (растения, животни, природата), като подчертавате, че те са достатъчно силно доказателство за съществуването на Бога, за да може Той да очаква от хората да Го търсят.
- Първоначално децата няма да разбрат кой е Бог, понеже не го виждат, но докато потвърждавате Неговото съществуване чрез думите и поведението си, то скоро ще се убеди в Неговата реалност.
- Молете се заедно с детето, а ако ви е трудно да се молите, използвайте Молитвеник или записани молитви, може да четете също книгата на Псалмите заедно.
Направи най-важната стъпка!
Вземи нашия “Семеен катехизис”, който ще помогне на цялото ви семейство да се образова в най-важните истини на вярата!
Ето и основните ни цели за днес:
- Бог е Създател на света;
- Макар и да не виждаме Бог, ние научаваме за Него чрез Творението;
- Няма да бъдем честни, ако отречем съществуването на Бога (Невярващият също не вярва Бога)
Откриване с молитва
Нека всеки от семейството да помисли – сгрешил ли е с нещо спрямо някого, взел ли е нещо без да пита, излъгал ли е, проявил ли е завист, омраза или злоба. Да се покае пред Бог, да се отрече от неправилната си постъпка и да поиска прошка. Днес Бог желае да приеме жертва на хваление и да бъде прославен.
Видео-разказ на седмицата
Евангелието от Матей, глава 3
Дейност 1 : Бог е благосклонен към нас, когато правим добро на другите и го почитаме
Реквизит: кутия, в която ще се събират дарения за нуждаещо се дете.
Целта ни е децата да разберат, че ако ние правим добро на някого, за да му помогнем, това означава, че обичаме Бог и Го почитаме. Той е доволен от това и ни благославя.
Дискусията:
Обясни на всички в семейството, че на едно дете не достигат пари, за да си купи учебници (може и нещо друго). Ако искаме да му помогнем, трябва да съберем пари в тази кутия.
Попитай:
- Съжалявате ли, че трябваше да се лишите от някой лев или стотинка, за да помогнете на нуждаещото се дете? (Да./Не.) Защо?
Кажи:
- Ние често си мислим, че правим добро на някого, като му даваме разни неща, без да се питаме дали той има нужда от тях и по този начин ставаме жертва на греха. В момента момчето има нужда от пари за учебници. Бог иска да бъдем покорни на Него, да вършим добри дела, да споделяме с другите благата си. (Евреи 12:16)
Нека по-малките деца да гледат това видео:
Кажи: Как можем да наречем такива хора, които са водени от греха? Защо не са угодни на Бога? (Децата изразяват своите мнения)
Точка на разбиране (нека цялото семейство я повтори): Грехът разрушава човека!
Дейност 2 : Грехът лесно може да завладее човека
Реквизит: Библия
ОПИСАНИЕ
От Библията децата ще разберат, че да се огорчаваш, да бъдеш сърдит на някого, да завиждаш означава, че си в грях. Всичко това води до още по-големи грехове. Каин стига до убийството на брат си поради огорчението и омразата, които таеше в себе си. Грехът е основната причина човек да попадне под властта на Сатана, който започва да управлява неговите мисли, постъпки и поведение.
Стихове за изучаване: Битие 4: 6-9 и Псалм 37:8
Някой от семейството да прочете Битие 4:6-9 и Псалм 37:8. Молим се на Бог да ни даде мъдрост, за да разберем прочетеното. От стиховете разбираме как Каин стига до убийството на брат си.
Кажи: Макар че Сатана се опитва да ни изкушава, както изкушаваше Исус на планината, ние не трябва да допускаме той да управлява нашите постъпки.
Точка на разбиране (нека цялото семейство я повтори): Грехът разрушава човека!
Дейност 3: Когато вършим грях, той ни разрушава отвътре
Реквизит: по два еднакви правоъгълници с отличителни знаци (име или картинка, може и да са в различни цветове) за всеки член от семейството, изрязани от плат или хартия. Това са “състезателни коли”
О П И С А Н И Е
Изберете ръководител на играта. Половината “състезателни коли” (правоъгълници) подредете на една стартова линия. Всеки да стъпи върху своя
правоъгълник. На определено разстояние на финалната линия наредете по същия начин
другите правоъгълници. При сигнал “Старт!” колите тръгват на “уж”. (Играчите не излизат
от правоъгълниците. С ръцете си само показват как карат автомобила.) Лидерът докосва
с ръка един “шофьор”, а той с рамото си избутва съседната “кола”, за да я изпревари. Този, чиято кола е блъсната, излиза от играта. Когато ръководителят вдигне ръка, всички с тичане отиват до финалната линия като стъпват в своя правоъгълник. Който пръв пристигне, е победител. При повтаряне на играта този,
който е блъснал шофьора, не участва в състезанието. Целта на играта е децата да разберат, че този, който прави зло на другия състезател, си понася последствията – не участва в следващато състезание.
Дискусия
Попитай:
- Разбрахте ли защо този, който е блъснал колата нарочно, не участва в състезанието? (Изказват се различни предположения, мнения)
Кажи: Ако не постъпваме честно спрямо някого, ако не слушаме родителите си, ние се отдалечаваме от Бога и вследствие няма да се чувстваме добре.
- Прочети Битие 4:11,12 и попитай: Какво стана с Каин, когато избра този начин на живот? (Той трябваше да напусне своя дом и да стане бездомен скитник на земята. Излиза от Божието присъствие и се заселва в далечна замя, където живее с децата си и върви по пътя на нечестието. Той е под властта на дявола.)
Точка на разбиране (нека цялото семейство я повтори): Грехът разрушава човека!
Събери цялото семейство при себе си и ги попитай: Какво разбрахте за греха и за Божията благодат?
Убеди се, че всяко дете е запомнило точката на разбиране.
Завършване с молитва
Нека децата да споделят някои от своите грехове, които ги измъчват и да се помолят за някого. Благодарете на Бога за знанието, което им е дал тази вечер. Запишете в дневника си какво сте преживяли и дискутирали днес, какво децата ви са научили, както и впечатления.