Закон Божий
Към родителя
Децата се нуждаят да им се обясни, че Бог иска да Го търсим, да общуваме с Него. Тогава Той ще ни помогне да бъдем успешни в живота, в отношенията с приятели, ще ни прости, ако сме сгрешили.
Как да изграждаме библейските ценности?
- Прочетете на децата от Ездра 9:1, 2, 6-15; 10:2,3. Помолете се Бог чрез Святия Дух да ви разкрие истината. В Словото се говори за греховете на израилтяните след като се завръщат от Вавилон и за скръбта на свещеника Ездра.
- Ежедевно посочвайте към Божието творение (растения, животни, природата), като подчертавате, че те са достатъчно силно доказателство за съществуването на Бога, за да може Той да очаква от хората да Го търсят.
- Първоначално децата няма да разбрат кой е Бог, понеже не го виждат, но докато потвърждавате Неговото съществуване чрез думите и поведението си, то скоро ще се убеди в Неговата реалност.
- Молете се заедно с детето, а ако ви е трудно да се молите, използвайте Молитвеник или записани молитви, може да четете също книгата на Псалмите заедно.
Направи най-важната стъпка!
Вземи нашия “Семеен катехизис”, който ще помогне на цялото ви семейство да се образова в най-важните истини на вярата!
Ето и основните ни цели за днес:
- Когато се изповядаш на Бог, покаеш се и се откажеш от греха, Той ще ти прости;
- Бог ще ти помогне да успяваш. Не се страхувай!;
- Верността и предаността се награждават.
Откриване с молитва
Децата да споделят как очакват Бог да ги докосне тази вечер. Хвалете Го и Му благодарете за неговата благост, милост и за всичко, което прави за нас.
Видео-разказ на седмицата
Евангелието от Матей, глава 22
Дейност 1 : Когато се изповядаш на Бог, покаеш се и се откажеш от греха, Той ще ти прости
Реквизит: Библия
Четейки Словото, децата ще разберат, че Бог иска да Го търсим, да се молим, да изпълняваме Неговите заповеди. Стихове за изучаване: Ездра 9:1, 2, 6-15; 10:2, 3. Помолете се Бог чрез Святия Дух да ви разкрие истината. В Словото се говори за греховете на израилтяните след като се завръщат от Вавилон и за скръбта на свещеника Ездра.
Попитай:
- Защо свещеникът Ездра скърбял, когато израилтяните се завърнали от плен във Вавилон? (Защото бързо забравили милостта на Бог и се обърнали към идолите,имали брак с езичниците.)
Кажи:
- Юдеите прекарали 70 години в плен. Персийският цар Кир, след като превзел Вавилон, ги освободил и им разрешил да се върнат в родината си и да възстановят разрушения Божий храм. Дал им всичко, което някога Навуходоносор им заграбил, а юдеите също помогнали. С много усилия, труд и борба, храмът бил завършен. Бог издигнал свещеника Ездра, който четял на народа Божието Слово и го изобличавал за греховете му.
Попитай:
- Как постъпи той, когато видя какво прави народът му?
Кажи:
- Свещеникът издигнал ръце към Бог и отправил всенародна молитва на покаяние. Той изповядал всичките грехове на народа си и предал себе си и всички останали в ръцете на Бог. Единтсвената надежда била юдеите да се отделят от племената на тази земя и от езичниците в нея.
Точка на разбиране (нека цялото семейство я повтори): Бог е с всеки, който го търси
Дейност 2 : Бог ще ти помогне да успееш – не се страхувай
Реквизит: кубчета
Единия родител изберете за “Водач”, а другия за “Неприятел”. В средата на стаята да седнат децата, които ще използват кубчетата, за да строят замък. Когато започнат да се занимават, “Неприятелят” минава покрай тях, бута ги по ръката и казва: “Вие няма да успеете! ” .
След малко “Водачът” се обръща по име Него и се усмихват. После ги предупреждава: ”Внимавайте да не паднат стените ”.
Накрая, след като децата завършат строежите, те стават и хвалят Бог с някоя любима песен. Целта е децата да разберат, че не трябва да се страхуват от нищо, независимо какво им казват хората около тях. Те трябва да се уповават на Бог, на Него да се надяват, и да слушат напътствията на своите водачи.
След като сте сигурни, че сте прочели стиховете, дискутирайте прочетеното:
- Трудно ли ви беше да строите своя замък? Защо? (Да. Неприятелят ни пречеше.)
- Как успяхте да завършите своята работа? (Изчакай отговорите на децата.)
Кажи:
- Въпреки, че Неприятелят се опитваше да ви пречи и да ви обезсърчи, вие бяхте упорити и не се отказвахте да продължавате строежа. По същия начин юдеите, начело с областния управител Неемия, съграждаха стената в Ерусалим, която беше съборена. Неприятелите отначало мислили да воюват против Ерусалим, но плановете им не успели. Неемия, който бил изпратен от царя заедно с военачалници и конници да съградят Ерусалим, насърчавал строителите, укрепвал вярата им в Бог. Не попречили нито лъжливите думи на неприятелите, че юдеите няма да успеят, нито хитростта им да подмамят Неемия, за да го убият. Бог беше с юдеите. Те вярваха, че ще успеят. Стената била изградена, а неприятелите се уплашили, защото разбрали, че Бог е с народа си. Неемия, като областен управител в Юдовата земя, се боял от Бога и изобличавал всички, които били несправедливи към народа си. Той настоявал властващите да върнат на народа всичко, което били заграбили.
Попитай:
- Какво ви е необходимо, за да сте успешни?
Кажи:
- За да сте успешни в нещо, вие трябва да вярвате в Бог, да уповавате в Него, да не се отказвате, докато не постигнете дадената задача. Бог ще ви даде мъдрост как да постъпвате в различни ситуации.
Точка на разбиране (нека цялото семейство я повтори): Бог е с всеки, който го търси.
Дейност 3: Верността и предаността се награждават
Реквизит: топка, кегла или шише от пластмаса
ОПИСАНИЕ
Изберете един Водач и един Пазач. Играещите да се наредят един зад друг, зад стартова линия. Срещу тях е очертан коридор (може и с два дебели конеца). Накрая е поставена кегла или шише, която играчът трябва да събори с топка като я търкаля по коридора. Побеждава този, който е съборил кеглата (шишето). Водачът дава сигнал да започне играта, а Пазачът подава топката на следващия играч и съобщава на Водача, ако има някаква нередност (Топката е излязла от линията, Играчът е бил бутнат за ръката, Играчът е излязъл от стартовата линия, за да се приближи…) Играта се повтаря. Сменят се Водачът и Пазачът. Целта е децата да разберат, че когато Пазачът съобщава на Водача за всяко нарушение в играта, трябва да бъде честен, предан и верен на него, за да може правилно той да определи кой е победител.
Дискусия
Попитай:
- Какво правеше ти с топката?
Кажи: Пазачът в играта следеше играчките и движението на топката и ако забележеше някаква нередност, съобщаваше на Водача. След като Персийският цар Асуир се ожени за еврейката Естир, нейният чичо Мардохей стоеше всеки ден до царските порти, за да разбира как е тя. Докато се приближавал до двореца, изведнъж чул двама слуги да се уговарят да убият царя. Тогава казал на Естир, а тя на Асуир. Така се предотвратило едно нещастие. След време той бил възнаграден за това, че служил вярно и предано на царя. А приятелят на царя Аман, който искал да убие всички евреи, бил обесен.
- За Пазачът трябваше да предупреди Водача за всяка нередност? (По този начин можеше да се определи точно кой е виновника. Когато Мардохей съобщи, че искат да убият царя, той му спаси живота!)
- Кажи: В такива случаи трябва да съобщавате на своите родители или учители, за да се избегнат нещастия или страдания. Ако вие сте верни на тези хора и показвате своята любов към тях, това означава, че сте верни на Бог и го обичате.
Точка на разбиране (нека цялото семейство я повтори): Бог създаде всичко!
Какво разбрахте днес за Бог, за греха и за успеха?
Повторете точката на пробив.
Завършване с молитва
Присъстващите да споделят какво Бог е променил в техния живот, да си спомнят моменти, когато са били успешни.